• Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Reklama

AKTUALNOŚCI

Stolarka na obcasach. O pracę w branży zapytaliśmy ekspertki


Według danych udostępnionych przez GUS rośnie liczba kobiet zatrudnionych w sektorze budownictwa. Wciąż jednak branża jest zdominowana przez mężczyzn. Jakie są największe wyzwania, a co daje najwięcej satysfakcji kobietom, które wybrały tę ścieżkę kariery? Zapytaliśmy ekspertki.

Badania pokazują, że współczynnik aktywności ekonomicznej i poziomu wykształcenia kobiet i mężczyzn w Polsce się wyrównał. Dziś wyższym wykształceniem może się pochwalić podobna liczba kobiet i mężczyzn. W branży budowlanej wciąż jednak widać dominację mężczyzn, którzy według danych GUS stanowią 92% całego sektora, sytuacja na rynku się jednak zmienia. Dziś kobiety również są właścicielkami firm, zasiadają w zarządach spółek, obejmują wysokie stanowiska kierownicze czy są świetnymi fachowcami pomagającymi na co dzień wybierać stolarkę klientom.

Zapytaliśmy ekspertki, które swoją karierę zawodową budują wokół branży stolarki otworowej, o ich doświadczenia wynikające z codziennej pracy.

Katarzyna Rado z salonu stolarki RADO w Szczecinie: 



Największym wyzwaniem dla osób rozpoczynających swoją przygodę ze stolarką jest zdobycie kompleksowej wiedzy na temat branży i produktów, każdy potrzebuje na to czasu, odpowiednich szkoleń i praktyki, płeć jest tu bez znaczenia. Nie będę jednak ukrywać, że kobieta mówiąca o ciepłym montażu, współczynniku przenikania ciepła, okuciach czy uszczelnieniach międzyobwodowych wciąż budzi wśród niektórych klientów pozytywne zaskoczenie. W stolarce jest miejsce dla pasjonatek designu, automatyki, nowoczesnych rozwiązań czy pasywnego budownictwa. Branża potrzebuje kobiet, które swoją wrażliwością na trendy tworzą nowe kierunki rozwoju stolarki, mam nadzieję, że będzie nas coraz więcej.

Joanna Cypryańska z salonu stolarki ABR koło Warszawy (Michałów-Reginów):



 W branży stolarki budowlanej pracuje od ponad 20 lat, współpracując z firmą KRISPOL nieprzerwanie od 2003 r. Praca w firmie oferującej kompleksową ofertę stolarki związana jest z ciągłym poszukiwaniem  optymalnych rozwiązań dla klienta. Wymaga nieustannego poszerzania wiedzy zarówno technicznej jak i handlowej. Przyjęło się mówić, że budownictwo jest branżą typowo męską, niemniej jednak mamy wiele przykładów pokazujących, że kobiety bardzo dobrze odnajdują się w tej dziedzinie. Kompetencja i przyjazne nastawienie do klienta są dla kobiet podstawą działania. Na początku swojej kariery zawodowej spotykałam się z wieloma sytuacjami w których klienci już na starcie kwestionowali wiedzę kobiet w naszej branży. Był to czas w którym trzeba było udowadniać, że znamy się na rzeczy. Obecnie sytuacja diametralnie się zmieniła. W budownictwie pracuje wiele kobiet i nikogo nie dziwi nasz widok w biurze handlowym. Choć nie ukrywam, że na terenie budowy nadal często jesteśmy odbierane z przymrużeniem oka. Dotychczasowe doświadczenie pozwoliło mi wypracować taki styl pracy, który obecnie sprawdza się w naszej firmie bardzo dobrze. Kompetencja jest wyznacznikiem naszego działania, daje nam nie tylko przewagę konkurencyjną, ale również satysfakcję z pracy i zadowolenie klientów.

Małgorzata Biernacik, Regionalny Szef Sprzedaży w firmie KRISPOL:



Uważam, że branży nie powinno się dzielić, kluczowe są kompetencje, wiedza i przygotowanie do zawodu, a nie płeć. Bez wątpienia praca jest pełna wyzwań, wymaga zaangażowania, moim zdaniem kluczem do sukcesu jest wyznaczanie ambitnych celów. Dziś mogę powiedzieć, że to ich realizacja daje mi satysfakcję i energię do działania. Często uwrażliwiam kobiety, które są właścicielkami salonów stolarki czy pracują w działach handlowych i borykają się ze stereotypami, że wiedza i kompetencje są naszym kobiecym orężem, które sytuuje nas zawsze na wysokiej, równiej mężczyznom, pozycji. Żeby nie być gołosłowną – firma KRISPOL uruchomiła projekt Akademii Eksperta, szkoląc na każdym etapie zaawansowania, nasi praktycy pomagają podnieść poziom wiedzy z zakresu stolarki. Muszę przyznać, że regularne szkolenia i możliwości rozwoju oferowane przez pracodawcę były dla mnie wsparciem, szczególnie istotnym na początku kariery zawodowej. Mimo, iż jestem jedynym Regionalnym Szefem Sprzedaży w firmie KRISPOL – kobietą, profesjonaliści, z którymi pracuję nie dali mi odczuć, że w jakimś stopniu płeć może wpływać na kompetencje, wręcz działało to odwrotnie, zawsze mogłam liczyć na pomoc i wsparcie. Mam cichą nadzieję, że kobiety będą chętniej wybierały pracę w branży stolarki, bo mają tu wciąż wiele do zrobienia.

Katarzyna Kozłowska, Marketing Manager firmy KRISPOL:



Kobiety wnoszą do branży świeżość i kobiecość. Jesteśmy mądre, dobrze wykształcone i mamy wrodzony multitasking, który przydaje się w wymagającej branży. Po wielu latach zdobyłyśmy równouprawnienie i nie musimy już udowadniać światu swojej wartości. Na produkty patrzymy kobiecym, wrażliwym okiem analizując funkcjonalność, domową użyteczność, formę. Stolarka nosi obcasy, jeśli ktoś ma co do tego wątpliwości, warto przyjrzeć się spotkaniom branżowym, gdzie jest nas naprawdę dużo. Ekspert jest ekspertem, płeć nie ma tu znaczenia.



KRISPOL jest wiodącym europejskim producentem bram i stolarki otworowej. Firma jest obecna w branży budowlanej od prawie 30 lat. Oferuje kompleksowe, nowoczesne rozwiązania dla domu i przemysłu, w tym bramy, okna, rolety i drzwi.

KRISPOL
press box

  • POPULARNE
  • NOWE

Panoramiczny widok w Twoim salonie - nowy system okienno-drzwiowy MB-SKYLINE od Aluprof

Nowy system drzwi przesuwnych MB-SKYLINE idealnie wpisuje się w zasady nowoczesnego designu. Duże, ...

2019-08-16 05:40:29

WIŚNIOWSKI IRONKIDS i ENEA IRONMAM 70.3 Gdynia 2019 za nami

W weekend 9 - 11 sierpnia w Gdyni po raz kolejny odbyły się jedne z najbardziej wymagających ...

2019-08-16 05:30:45

Brak monterów stolarki budowlanej!

Na rynku pracy pogłębiają się trudności z rekrutacją odpowiednich pracowników. W porównaniu do roku ...

2019-08-14 12:01:24

Designerska łazienka

Może być manifestem na cześć designu. Może zrywać ze schematami. Aranżacyjne szaleństwo zawsze musi ...

2019-08-13 05:23:45

Dodatkowe korzyści od PGE Obrót za wybór eFaktury

Oszczędność czasu, monitorowanie płatności, bezpieczeństwo, wygoda i ekologia - takie są zalety ...

2019-08-13 05:05:30

KRISPOL rzuca wyzwanie niemieckiemu rynkowi stolarki

Producent bram garażowych i przemysłowych z Polski uruchamia Akademię szkoleniową w Fuldzie.

2019-08-09 13:19:52

STOLARKA W PIGUŁCE: Wystawa Innowacji to odpowiedź na potrzeby architektów

Wystawa Innowacji odbędzie się w dniach 3-6 października podczas targów Warsaw Home/Warsaw Build. ...

2019-08-09 12:24:47

Grupa OKNOPLAST realizuje kolejne obietnice CSR

W 2019 roku Grupa OKNOPLAST, duże małopolskie przedsiębiorstwo, znajdujące się w ścisłej czołówce ...

2019-08-09 05:38:54

PGE Obrót do 13 sierpnia przyjmuje oświadczenia odbiorcy końcowego

Osobiście we wszystkich Biurach Obsługi Klienta PGE Obrót, listownie (decyduje data stempla ...

2019-08-09 05:32:30

Ruszyła VI edycja kampanii DOBRY MONTAŻ

Ruszyła kolejna edycja kampanii DOBRY MONTAŻ, która ma na celu szerzenie wiedzy na temat dobrego ...

2019-08-09 05:02:49

PROJEKTY DOMÓW

POLECAMY

 
Budynek w stylu high-tech

Budynek w stylu ...



Nowa siedziba amerykańskiej firmy ...

SmartOffice wkracza na katowicki rynek powierzchni biurowych z usługą biur serwisowanych

SmartOffice wkracza na ...

SmartOffice uruchomił w Katowicach usługę biur ...

Nowoczesny śródmiejski biurowiec - Nowy Świat 2.0

Nowoczesny śródmiejski ...

Na wąskim przesmyku pomiędzy majestatycznym ...



Kontakt