• Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Reklama

AKTUALNOŚCI

Grupa OKNOPLAST świętuje 25-lecie działalności i ogłasza rekordowe wyniki finansowe



Grupa OKNOPLAST,  firma znajdująca się w europejskiej czołówce producentów okien PVC, 4 czerwca 2018 roku zorganizowała event z okazji 25-lecia działalności. Reprezentanci przedsiębiorstwa podczas wydarzenia przedstawili historię OKNOPLAST z perspektywy wyzwań, jak również zaprezentowali wyniki finansowe oraz plany na najbliższe lata.


OKNOPLAST to firma rodzinna, która powstała w 1994 r. W tym roku przedsiębiorstwo świętuje więc 25-lecie działalności. Z tej okazji przedstawiciele firmy podsumowali swoją historię i przedstawili największe punkty zwrotne z perspektywy biznesu. Na konferencji, która odbyła się 4 czerwca, z ramienia Grupy OKNOPLAST wystąpili m.in. Mikołaj Placek – Prezes Zarządu, Tomasz Radecki – Dyrektor Handlowy w Grupie OKNOPLAST, Magdalena Cedro-Czubaj - Dyrektor Marketingu oraz Mike Żyrek - Dyrektor Badań i Rozwoju.

25 lat sukcesu pełnego wyzwań

Na przestrzeni 25 lat działalności mierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami biznesowymi, które tak naprawdę ukształtowały nas jako firmę. To dzięki nim udało nam się osiągnąć tak duży sukces – tłumaczył Mikołaj Placek, Prezes Zarządu Grupy OKNOPLAST. – Historia OKNOPLAST rozpoczyna się w 1994 r. Kiedy mój ojciec Adam Placek otworzył firmę, od razu założył, że będziemy się trzymać rozwiązań z najwyższej półki. Na pierwszym miejscu postawiliśmy jakość, a nie niską cenę – co na tamte czasy w Polsce było naprawdę rzadką strategią. To była od początku nasza przewaga i tym wyróżnialiśmy się na rynku.

Dzięki ponadstandardowej jakości produktów do 2004 r. OKNOPLAST cieszył się pozycją lidera w Polsce, będąc jedną z największych firm sprzedających okna z PCV i aluminium w naszym kraju. Natomiast wejście Polski do Unii Europejskiej otworzyło przed przedsiębiorstwem nowe szanse rozwoju. – Zdawałem sobie wtedy sprawę z tego, że jeśli chcemy się rozwijać dalej, to musimy wyjść na rynki europejskie. Uznaliśmy, że aby eksportować, musimy inwestować w jakość. I to się absolutnie sprawdziło – tłumaczył Mikołaj Placek. – W pierwszej kolejności weszliśmy na rynek niemiecki, na którym w tym roku świętujemy 15-lecie naszej działalności.

Pierwszy salon firmowy w Niemczech zlokalizowany został w Iggingen koło Stuttgartu. Początki nie były łatwe, ale dzięki ponadstandardowej jakości produktów OKNOPLAST zdobył serca tego narodu. Obecnie firma znajduje się wśród czołowych producentów okien PVC w Niemczech. W kolejnych latach przedsiębiorstwo zdobywało nowe rynki – w 2007 r. włoski, a w 2010 r. francuski.

Udana sukcesja rozpędza firmę

Kolejnym wyzwaniem, przed którym stanął OKNOPLAST, była zmiana pokoleniowa. W 2008 roku stery w firmie przejął Mikołaj Placek. Proces sukcesji, który trwał w sumie 14 lat, został bardzo skrupulatnie przygotowany i zaplanowany. Sprawnie przeprowadzona sukcesja w biznesie powinna być kolejnym etapem w życiu firmy i tak było w przypadku OKNOPLAST. Prawidłowe i świadome wdrożenie rozwiązań sukcesyjnych pozwoliło na przygotowanie firmy na różnego rodzaju zdarzenia, np. ogólnoświatowy kryzys ekonomiczny, oraz na warianty dalszego rozwoju, w tym ekspansję.

Dla mnie rozwój firmy był od początku głównym celem, który także napędzał moje działania. Innowacyjność jest jednym z kluczowych elementów rozwoju naszej firmy, ponieważ produkty oferowane przez nas są z segmentu premium. Jesteśmy przedsiębiorstwem, które kształtuje trendy, a bez innowacyjności nie byłoby to możliwe – tłumaczy Mikołaj Placek, Prezes Grupy OKNOPLAST – Przez 25 lat wprowadziliśmy na rynek ponad 50 innowacyjnych rozwiązań, które wyznaczają trendy całej branży.

Rekordowe wyniki finansowe firmy

Dzięki obranej przed 25 laty strategii biznesowej OKNOPLAST świętuje dziś wielki sukces i rocznicę swojej działalności. Firma obecna jest na 13 rynkach, zatrudnia ponad 1850 pracowników i należy do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. W 2018 r. Grupa OKNOPLAST osiągnęła obrót na poziomie 720 mln zł. 75% całkowitego przychodu stanowi sprzedaż na rynkach zagranicznych. W swojej grupie skupia trzy fabryki i trzy marki operujące w różnych segmentach rynku.

Rok do roku osiągamy założone przez nas cele, co nas motywuje do dalszego działania. Do 2018 roku obsłużyliśmy ponad 1 670 000 klientów w całej Europie, a tendencja wzrostowa utrzymuje się w bieżącym roku – podsumowuje Prezes Mikołaj Placek. – Co więcej, zdecydowaliśmy się na inwestycje w Ochmanowie pod Krakowem. Nowa infrastruktura pozwoli poprawić efektywność procesów produkcyjnych i logistyczno-magazynowych, a w efekcie zwiększyć moce produkcyjne. Bez wątpienia będzie to miało wpływ na nasz obrót w przyszłych latach.  

OKNOPLAST
press box

  • POPULARNE
  • NOWE

Panoramiczny widok w Twoim salonie - nowy system okienno-drzwiowy MB-SKYLINE od Aluprof

Nowy system drzwi przesuwnych MB-SKYLINE idealnie wpisuje się w zasady nowoczesnego designu. Duże, ...

2019-08-16 05:40:29

WIŚNIOWSKI IRONKIDS i ENEA IRONMAM 70.3 Gdynia 2019 za nami

W weekend 9 - 11 sierpnia w Gdyni po raz kolejny odbyły się jedne z najbardziej wymagających ...

2019-08-16 05:30:45

Brak monterów stolarki budowlanej!

Na rynku pracy pogłębiają się trudności z rekrutacją odpowiednich pracowników. W porównaniu do roku ...

2019-08-14 12:01:24

Designerska łazienka

Może być manifestem na cześć designu. Może zrywać ze schematami. Aranżacyjne szaleństwo zawsze musi ...

2019-08-13 05:23:45

Dodatkowe korzyści od PGE Obrót za wybór eFaktury

Oszczędność czasu, monitorowanie płatności, bezpieczeństwo, wygoda i ekologia - takie są zalety ...

2019-08-13 05:05:30

KRISPOL rzuca wyzwanie niemieckiemu rynkowi stolarki

Producent bram garażowych i przemysłowych z Polski uruchamia Akademię szkoleniową w Fuldzie.

2019-08-09 13:19:52

STOLARKA W PIGUŁCE: Wystawa Innowacji to odpowiedź na potrzeby architektów

Wystawa Innowacji odbędzie się w dniach 3-6 października podczas targów Warsaw Home/Warsaw Build. ...

2019-08-09 12:24:47

Grupa OKNOPLAST realizuje kolejne obietnice CSR

W 2019 roku Grupa OKNOPLAST, duże małopolskie przedsiębiorstwo, znajdujące się w ścisłej czołówce ...

2019-08-09 05:38:54

PGE Obrót do 13 sierpnia przyjmuje oświadczenia odbiorcy końcowego

Osobiście we wszystkich Biurach Obsługi Klienta PGE Obrót, listownie (decyduje data stempla ...

2019-08-09 05:32:30

Ruszyła VI edycja kampanii DOBRY MONTAŻ

Ruszyła kolejna edycja kampanii DOBRY MONTAŻ, która ma na celu szerzenie wiedzy na temat dobrego ...

2019-08-09 05:02:49

PROJEKTY DOMÓW

POLECAMY

 
Budynek w stylu high-tech

Budynek w stylu ...



Nowa siedziba amerykańskiej firmy ...

SmartOffice wkracza na katowicki rynek powierzchni biurowych z usługą biur serwisowanych

SmartOffice wkracza na ...

SmartOffice uruchomił w Katowicach usługę biur ...

Nowoczesny śródmiejski biurowiec - Nowy Świat 2.0

Nowoczesny śródmiejski ...

Na wąskim przesmyku pomiędzy majestatycznym ...



Kontakt