• Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Reklama

81 proc. Polaków zna i rozumie usługi assistance



Po raz ósmy opublikowano wyniki badania Rynek usług assistance widziany oczami klientów zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance.


Z badania wynika, że 81 proc. (wzrost o 5 p.p. w porównaniu do 2017 roku) posiadaczy usług finansowo-ubezpieczeniowych jest świadoma czym są usługi assistance.



Celem przeprowadzonego badania był monitoring świadomości i potrzeb klientów w zakresie assistance. Sprawdzono sposoby rozumienia tych usług przez klientów, określono najbardziej pożądane rodzaje świadczeń. Zbadano również, czy dołączenie assistance do produktu finansowego czyni go bardziej atrakcyjnym. Podczas badania sprawdzono też w ramach jakich produktów finansowych klienci najczęściej wykorzystują pakiety assistance.

Znaczny wzrost świadomości

Z 17,7 mln osób posiadających usługi finansowo-ubezpieczeniowe aż 14,3 mln deklaruje, że rozumie czym one są. W stosunku do 2017 roku ich liczba wzrosła o 603 tys. osób.  

- Utrzymuje się zaobserwowany w poprzednich badaniach trend pokazujący, że wzrasta popularność usług assistance oraz, że Polacy szeroko patrzą na te usługi. Rozumienie assistance jako szeroko pojętych usług pomocowych/ratunkowych wynosi 44 proc. (wzrost o 3 p.p.), jako usług ubezpieczeniowych/usług dodatkowych 42 proc., samochodowych/komunikacyjnych 22 proc. (spadek o 8 p.p.) – wyniki badania komentuje Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.

Liderem assistance samochodowe, coraz wyżej cenione assistance domowe

W 2018 roku największą wartość dla Polaków miało assistance samochodowe/komunikacyjne np. holowanie, pomoc przy zepsutym samochodzie (74 proc., spadek o 8 p.p.). Na drugim miejscu znalazło się assistance medyczne np. domowa wizyta lekarska czy rehabilitacja (73 proc., spadek o 12 p.p.), na trzecim turystyczne/podróżne czyli organizacja leczenia za granicą po wypadku lub chorobie (65 proc., spadek o 3 p.p.).

- Wśród badanych osób 57 proc. wskazało assistance domowe jako to o największej wartości. To wzrost aż o 10 p.p. w porównaniu do 2017 roku. Niezmiernie cieszy nas fakt, że Polacy coraz lepiej widzą, jak wartościowe w rozwiązywaniu domowych awarii, może być assistance. Ten rodzaj usług, może nie jest jeszcze tak popularny, jak assistance dla samochodu, ale z roku na rok coraz więcej Polaków zaczyna dostrzegać te usługi i je cenić – dodaje Tomasz Frączek.    

Respondenci najbardziej obawiają się sytuacji związanych ze zdrowiem jednak w 2018 roku ponad połowa badanych nie doświadczyła żadnych nieprzychylnych zdarzeń. Jeśli już do takich doszło to najczęściej była to awaria w domu (18 proc., wzrost o 4 p.p.), awaria samochodu (17 proc., wzrost o 5 p.p.) nagłe zachorowanie w kraju (12 proc., spadek o 2 p.p.).

Korzystanie z usług assistance

Najczęściej z usług assistance korzystano w ramach produktów ubezpieczeniowych (45 proc.), bankowych (11 proc.). Skorzystanie z usług assistance w ramach posiadanych produktów ubezpieczeniowych i bankowych wynosi 44 proc.

- Osoby posiadające usługi pomocowe w ramach produktów bankowych i ubezpieczeniowych korzystają z nich chętnie. W 2018 roku Polak posiadający assistance w ramach produktów bankowych skorzystał z niego 2,7 razy, a posiadający assistance w ramach produktów ubezpieczeniowych 2,4 razy – dodaje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

Co szósty respondent uważa, że ubezpieczenia mają pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę i że podnoszą poziom bezpieczeństwa (61 proc., spadek o 5 p.p.).


Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 2.01. – 1.02.2019 roku. Metoda realizacji badania to wywiady ilościowe przeprowadzone techniką CATI. Uwzględniono ogólnopolską próbę reprezentatywną ze względu na płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości (N = 1700). Badanie zrealizowano ósmy raz z rzędu według tych samych parametrów badawczych, będące źródłem wiedzy na temat trendów i tendencji dla usług assistance na rynku finansowym.

 






Mondial Assistance
press box

  • POPULARNE
  • NOWE

Mama na obcasach. Kobiety z branży stolarki o łączeniu macierzyństwa z karierą zawodową

Święto Mamy skłoniło nas do rozważań dotyczących skutecznego łącznie kariery zawodowej z ...

2019-05-24 11:25:14

Czas na panoramiczne okna

Kiedyś duże przeszklenia stanowiły charakterystyczny element fasad obiektów publicznych, a dziś ...

2019-05-23 05:55:53

Na co zwrócić uwagę przy wyborze drzwi tarasowych?

Duże okno balkonowe z widokiem na ogród to marzenie wielu inwestorów. Choć w teorii drzwi tarasowe ...

2019-05-23 05:28:40

"Bezpieczeństwo bez granic" - polska i niemiecka policja o poprawie bezpieczeństwa domów i mieszkań

14 maja w niemieckim Pfaffenhain odbyła się pierwsza polsko-niemiecka konferencja szkoleniowa pn. ...

2019-05-21 06:17:57

Bateria nablatowa w nowoczesnym salonie łazienkowym

Jest nieodłączną towarzyszką umywalki i może być wspaniałą ozdobą przestrzeni, w  której obie się ...

2019-05-21 06:05:47

STOLARKA W PIGUŁCE: Wystartował pierwszy podcast branżowy w Polsce

„Branżowisko” to nowy podcast, który zadebiutował w maju 2019 r. Audycje są tworzone wspólnie przez ...

2019-05-17 12:49:29

OKNOPLAST po raz kolejny uhonorowany Orłem 'Wprost"

W poniedziałek 13 maja w Krakowie odbyła się gala wręczenia nagród Orły „Wprost” Województwa ...

2019-05-16 05:19:05

Nowość marki CREATON - Dachówka SIMPLA w kolorze łupka FINESSE glazurowana

SIMPLA dołącza do modnej kolekcji dachówek ceramicznych CREATON dostępnych w kolorze łupka z ...

2019-05-15 07:00:48

Nowości armatury instalacyjnej i techniki grzewczej FERRO

Bezpieczne instalacjeArmaturę regulująco-zabezpieczającą firmy FERRO wzbogaciły nowe grupy ...

2019-05-14 06:17:01

Andrzej Wiśniowski odznaczony Medalem Stulecia Odzyskanej Niepodległości

Medal Stulecia Odzyskanej Niepodległości honoruje wysiłki wszystkich osób, które w trakcie ...

2019-05-10 10:25:37

PROJEKTY DOMÓW

POLECAMY

 
Budynek w stylu high-tech

Budynek w stylu ...



Nowa siedziba amerykańskiej firmy ...

SmartOffice wkracza na katowicki rynek powierzchni biurowych z usługą biur serwisowanych

SmartOffice wkracza na ...

SmartOffice uruchomił w Katowicach usługę biur ...

Nowoczesny śródmiejski biurowiec - Nowy Świat 2.0

Nowoczesny śródmiejski ...

Na wąskim przesmyku pomiędzy majestatycznym ...



Kontakt