• Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Reklama

81 proc. Polaków zna i rozumie usługi assistance



Po raz ósmy opublikowano wyniki badania Rynek usług assistance widziany oczami klientów zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance.


Z badania wynika, że 81 proc. (wzrost o 5 p.p. w porównaniu do 2017 roku) posiadaczy usług finansowo-ubezpieczeniowych jest świadoma czym są usługi assistance.



Celem przeprowadzonego badania był monitoring świadomości i potrzeb klientów w zakresie assistance. Sprawdzono sposoby rozumienia tych usług przez klientów, określono najbardziej pożądane rodzaje świadczeń. Zbadano również, czy dołączenie assistance do produktu finansowego czyni go bardziej atrakcyjnym. Podczas badania sprawdzono też w ramach jakich produktów finansowych klienci najczęściej wykorzystują pakiety assistance.

Znaczny wzrost świadomości

Z 17,7 mln osób posiadających usługi finansowo-ubezpieczeniowe aż 14,3 mln deklaruje, że rozumie czym one są. W stosunku do 2017 roku ich liczba wzrosła o 603 tys. osób.  

- Utrzymuje się zaobserwowany w poprzednich badaniach trend pokazujący, że wzrasta popularność usług assistance oraz, że Polacy szeroko patrzą na te usługi. Rozumienie assistance jako szeroko pojętych usług pomocowych/ratunkowych wynosi 44 proc. (wzrost o 3 p.p.), jako usług ubezpieczeniowych/usług dodatkowych 42 proc., samochodowych/komunikacyjnych 22 proc. (spadek o 8 p.p.) – wyniki badania komentuje Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.

Liderem assistance samochodowe, coraz wyżej cenione assistance domowe

W 2018 roku największą wartość dla Polaków miało assistance samochodowe/komunikacyjne np. holowanie, pomoc przy zepsutym samochodzie (74 proc., spadek o 8 p.p.). Na drugim miejscu znalazło się assistance medyczne np. domowa wizyta lekarska czy rehabilitacja (73 proc., spadek o 12 p.p.), na trzecim turystyczne/podróżne czyli organizacja leczenia za granicą po wypadku lub chorobie (65 proc., spadek o 3 p.p.).

- Wśród badanych osób 57 proc. wskazało assistance domowe jako to o największej wartości. To wzrost aż o 10 p.p. w porównaniu do 2017 roku. Niezmiernie cieszy nas fakt, że Polacy coraz lepiej widzą, jak wartościowe w rozwiązywaniu domowych awarii, może być assistance. Ten rodzaj usług, może nie jest jeszcze tak popularny, jak assistance dla samochodu, ale z roku na rok coraz więcej Polaków zaczyna dostrzegać te usługi i je cenić – dodaje Tomasz Frączek.    

Respondenci najbardziej obawiają się sytuacji związanych ze zdrowiem jednak w 2018 roku ponad połowa badanych nie doświadczyła żadnych nieprzychylnych zdarzeń. Jeśli już do takich doszło to najczęściej była to awaria w domu (18 proc., wzrost o 4 p.p.), awaria samochodu (17 proc., wzrost o 5 p.p.) nagłe zachorowanie w kraju (12 proc., spadek o 2 p.p.).

Korzystanie z usług assistance

Najczęściej z usług assistance korzystano w ramach produktów ubezpieczeniowych (45 proc.), bankowych (11 proc.). Skorzystanie z usług assistance w ramach posiadanych produktów ubezpieczeniowych i bankowych wynosi 44 proc.

- Osoby posiadające usługi pomocowe w ramach produktów bankowych i ubezpieczeniowych korzystają z nich chętnie. W 2018 roku Polak posiadający assistance w ramach produktów bankowych skorzystał z niego 2,7 razy, a posiadający assistance w ramach produktów ubezpieczeniowych 2,4 razy – dodaje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

Co szósty respondent uważa, że ubezpieczenia mają pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę i że podnoszą poziom bezpieczeństwa (61 proc., spadek o 5 p.p.).


Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 2.01. – 1.02.2019 roku. Metoda realizacji badania to wywiady ilościowe przeprowadzone techniką CATI. Uwzględniono ogólnopolską próbę reprezentatywną ze względu na płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości (N = 1700). Badanie zrealizowano ósmy raz z rzędu według tych samych parametrów badawczych, będące źródłem wiedzy na temat trendów i tendencji dla usług assistance na rynku finansowym.

 






Mondial Assistance
press box

  • POPULARNE
  • NOWE

Płytka cegłopodobna Stegu - Parma 1 white w systemie z gotową fugą

„Przez żołądek do serca” – wiele historii miłosnych właśnie tak się zaczęło. Ale to nie jedyny ...

2020-01-16 08:12:58

Akademia KRISPOL przeszkoliła już 600 ekspertów

Uruchomiona na początku roku 2019 roku Akademia Eksperta KRISPOL, przeszkoliła już ponad 600 ...

2020-01-16 07:03:42

Bateria do kuchni

Czy ktoś próbował zliczyć, ile razy dziennie odkręcamy wodę w kuchni? Wynik oczywiście uzależniony ...

2020-01-14 07:11:56

Hörmann na targach BUDMA 2020. 4 - 7 lutego 2020, Poznań

Jak bramy garażowe i drzwi wejściowe włączyć w systemy domu inteligentnego? W jaki sposób dopasować ...

2020-01-10 12:41:19

Odpływy liniowe - pomysł na funkcjonalną kabinę prysznicową

Odwodnienie liniowe to dziś jeden z podstawowych elementów wyposażenia minimalistycznej łazienki z ...

2020-01-08 07:52:30

Co przyniesie nowy rok? Trendy wnętrzarskie 2020

Wraz z przyjściem nowego roku często planujemy wprowadzić zmiany w życiu, również takie, które ...

2020-01-08 07:42:28

LORI & SIGMA - ukłon w stronę estetyki

To, co nas otacza, ma wyraźny wpływ na naszą codzienność oraz samopoczucie. Dlatego zadbaj o to, by ...

2020-01-03 07:27:31

DALI BLACK - nowy wymiar ekstrawagancji

Zastanawiasz się, jak sprawić, by Twoja łazienka czy kuchnia nabrały niepowtarzalnego charakteru? ...

2019-12-27 09:26:11

Baterie podtynkowe - kwintesencja nowoczesnych łazienek

Styl nowoczesny wcale nie oznacza jedynie tego, co aktualnie modne. Stworzony po to, by ...

2019-12-23 09:33:11

AURORA ROSE GOLD - biżuteria w Twoim domu

W czasach, kiedy armatura przestaje być już tylko sprzętem użytkowym, a staje się ozdobą, warto ...

2019-12-23 09:27:14

PROJEKTY DOMÓW

POLECAMY

 
Mennica Legacy Tower z fasadą Aluprof - raport z placu budowy

Mennica Legacy Tower z ...



Jedna z najbardziej prestiżowych inwestycji w ...

Green Building po polsku - biurowiec Nowa Fabryczna w Łodzi

Green Building po polsku ...



Łódź staje się atrakcyjnym dla przedsiębiorców ...

Budynek w stylu high-tech

Budynek w stylu ...



Nowa siedziba amerykańskiej firmy ...