• Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Reklama

AKTUALNOŚCI

Mocne wejście Aluprof w nowy rok



Wyznaczenie nowych rynków sprzedaży, rozwój w segmencie budownictwa indywidualnego w USA oraz sukces na międzynarodowych Targach BAU – marka Aluprof narzuciła dynamiczne tempo w pierwszych tygodniach nowego roku. Główny kierunek działań spółki z Bielska-Białej to eksport, a planowany wzrost sprzedaży w 2019 r. ma wynieść ponad 100 mln zł.

Czytaj więcej...

 

Stolarka na obcasach. O pracę w branży zapytaliśmy ekspertki


Według danych udostępnionych przez GUS rośnie liczba kobiet zatrudnionych w sektorze budownictwa. Wciąż jednak branża jest zdominowana przez mężczyzn. Jakie są największe wyzwania, a co daje najwięcej satysfakcji kobietom, które wybrały tę ścieżkę kariery? Zapytaliśmy ekspertki.

Badania pokazują, że współczynnik aktywności ekonomicznej i poziomu wykształcenia kobiet i mężczyzn w Polsce się wyrównał. Dziś wyższym wykształceniem może się pochwalić podobna liczba kobiet i mężczyzn. W branży budowlanej wciąż jednak widać dominację mężczyzn, którzy według danych GUS stanowią 92% całego sektora, sytuacja na rynku się jednak zmienia. Dziś kobiety również są właścicielkami firm, zasiadają w zarządach spółek, obejmują wysokie stanowiska kierownicze czy są świetnymi fachowcami pomagającymi na co dzień wybierać stolarkę klientom.

Zapytaliśmy ekspertki, które swoją karierę zawodową budują wokół branży stolarki otworowej, o ich doświadczenia wynikające z codziennej pracy.

Katarzyna Rado z salonu stolarki RADO w Szczecinie: 



Największym wyzwaniem dla osób rozpoczynających swoją przygodę ze stolarką jest zdobycie kompleksowej wiedzy na temat branży i produktów, każdy potrzebuje na to czasu, odpowiednich szkoleń i praktyki, płeć jest tu bez znaczenia. Nie będę jednak ukrywać, że kobieta mówiąca o ciepłym montażu, współczynniku przenikania ciepła, okuciach czy uszczelnieniach międzyobwodowych wciąż budzi wśród niektórych klientów pozytywne zaskoczenie. W stolarce jest miejsce dla pasjonatek designu, automatyki, nowoczesnych rozwiązań czy pasywnego budownictwa. Branża potrzebuje kobiet, które swoją wrażliwością na trendy tworzą nowe kierunki rozwoju stolarki, mam nadzieję, że będzie nas coraz więcej.

Joanna Cypryańska z salonu stolarki ABR koło Warszawy (Michałów-Reginów):



 W branży stolarki budowlanej pracuje od ponad 20 lat, współpracując z firmą KRISPOL nieprzerwanie od 2003 r. Praca w firmie oferującej kompleksową ofertę stolarki związana jest z ciągłym poszukiwaniem  optymalnych rozwiązań dla klienta. Wymaga nieustannego poszerzania wiedzy zarówno technicznej jak i handlowej. Przyjęło się mówić, że budownictwo jest branżą typowo męską, niemniej jednak mamy wiele przykładów pokazujących, że kobiety bardzo dobrze odnajdują się w tej dziedzinie. Kompetencja i przyjazne nastawienie do klienta są dla kobiet podstawą działania. Na początku swojej kariery zawodowej spotykałam się z wieloma sytuacjami w których klienci już na starcie kwestionowali wiedzę kobiet w naszej branży. Był to czas w którym trzeba było udowadniać, że znamy się na rzeczy. Obecnie sytuacja diametralnie się zmieniła. W budownictwie pracuje wiele kobiet i nikogo nie dziwi nasz widok w biurze handlowym. Choć nie ukrywam, że na terenie budowy nadal często jesteśmy odbierane z przymrużeniem oka. Dotychczasowe doświadczenie pozwoliło mi wypracować taki styl pracy, który obecnie sprawdza się w naszej firmie bardzo dobrze. Kompetencja jest wyznacznikiem naszego działania, daje nam nie tylko przewagę konkurencyjną, ale również satysfakcję z pracy i zadowolenie klientów.

Małgorzata Biernacik, Regionalny Szef Sprzedaży w firmie KRISPOL:



Uważam, że branży nie powinno się dzielić, kluczowe są kompetencje, wiedza i przygotowanie do zawodu, a nie płeć. Bez wątpienia praca jest pełna wyzwań, wymaga zaangażowania, moim zdaniem kluczem do sukcesu jest wyznaczanie ambitnych celów. Dziś mogę powiedzieć, że to ich realizacja daje mi satysfakcję i energię do działania. Często uwrażliwiam kobiety, które są właścicielkami salonów stolarki czy pracują w działach handlowych i borykają się ze stereotypami, że wiedza i kompetencje są naszym kobiecym orężem, które sytuuje nas zawsze na wysokiej, równiej mężczyznom, pozycji. Żeby nie być gołosłowną – firma KRISPOL uruchomiła projekt Akademii Eksperta, szkoląc na każdym etapie zaawansowania, nasi praktycy pomagają podnieść poziom wiedzy z zakresu stolarki. Muszę przyznać, że regularne szkolenia i możliwości rozwoju oferowane przez pracodawcę były dla mnie wsparciem, szczególnie istotnym na początku kariery zawodowej. Mimo, iż jestem jedynym Regionalnym Szefem Sprzedaży w firmie KRISPOL – kobietą, profesjonaliści, z którymi pracuję nie dali mi odczuć, że w jakimś stopniu płeć może wpływać na kompetencje, wręcz działało to odwrotnie, zawsze mogłam liczyć na pomoc i wsparcie. Mam cichą nadzieję, że kobiety będą chętniej wybierały pracę w branży stolarki, bo mają tu wciąż wiele do zrobienia.

Katarzyna Kozłowska, Marketing Manager firmy KRISPOL:



Kobiety wnoszą do branży świeżość i kobiecość. Jesteśmy mądre, dobrze wykształcone i mamy wrodzony multitasking, który przydaje się w wymagającej branży. Po wielu latach zdobyłyśmy równouprawnienie i nie musimy już udowadniać światu swojej wartości. Na produkty patrzymy kobiecym, wrażliwym okiem analizując funkcjonalność, domową użyteczność, formę. Stolarka nosi obcasy, jeśli ktoś ma co do tego wątpliwości, warto przyjrzeć się spotkaniom branżowym, gdzie jest nas naprawdę dużo. Ekspert jest ekspertem, płeć nie ma tu znaczenia.



KRISPOL jest wiodącym europejskim producentem bram i stolarki otworowej. Firma jest obecna w branży budowlanej od prawie 30 lat. Oferuje kompleksowe, nowoczesne rozwiązania dla domu i przemysłu, w tym bramy, okna, rolety i drzwi.

KRISPOL
press box

Grupa OKNOPLAST weźmie udział w targach pracy Jobicon w Krakowie



12 marca w Krakowie odbędą się targi pracy Jobicon. Odwiedzający będą mieli okazję poznać oferty zatrudnienia pracodawców z całego regionu, a także wziąć udział w licznych wykładach i szkoleniach. Wśród prezentujących swoją ofertę rekrutacyjną firm znalazł się czołowy europejski producent okien i drzwi PVC, Grupa OKNOPLAST, która w związku z dynamicznym rozwojem poszukuje nowych pracowników.

Czytaj więcej...

STOLARKA W PIGUŁCE: Kryzys w firmie Drutex



W połowie lutego media obiegły sensacyjne informacje dotyczące firmy Drutex, w której powstał poważny konflikt właścicielski pomiędzy członkami rodziny. Strony tego sporu przerzucają się oświadczeniami, w których przedstawiają swoje racje. O co tak naprawdę chodzi w całym zamieszaniu wokół spółki?

Czytaj więcej...

HOPPE dołącza do programu Dom Bezpieczny



Program Dom Bezpieczny tworzą firmy, dla których priorytetem jest troska o bezpieczeństwo polskich domów i mieszkań. Do tego elitarnego grona 23 firm dołączyła nowa marka: HOPPE – dobra klamka.

Program jednoczy nie tylko firmy, ale również instytucje, stowarzyszenia, instytuty oraz niezależnych ekspertów z całego kraju, by wspólnie podejmować działania i tworzyć materiały eksperckie na temat bezpieczeństwa w Polsce. Założenia programu opierają się na 3 najważniejszych filarach: edukacji na temat bezpieczeństwa, promocji bezpiecznych zachowań oraz certyfikacji produktów i technik zabezpieczeń, chroniących dom i domowników przed włamaniem i pożarem.

Czytaj więcej...

OKNOPLAST oficjalnym sponsorem Mistrzostw Polski w Koszykówce U-20 i tytularnym partnerem zwycięskiej drużyny


Fot. Bartłomiej Usydus

Znajdująca się w europejskiej czołówce producentów okien i drzwi PVC marka OKNOPLAST została oficjalnym sponsorem mistrzostw Polski w koszykówce mężczyzn do lat 20. Firma jest również tytularnym partnerem drużyny gospodarzy, która zwyciężyła w finalnym starciu. Trwające w okresie 27.02 - 03.03 zawody zostały rozegrane na krakowskiej hali sportowej AGH. OKNOPLAST od wielu lat angażuje się w działania społeczności lokalnej, wspomagając w szczególności aktywną młodzież.

Czytaj więcej...

Wiedza i networking. Rusza AKADEMIA EKSPERTA KRISPOL



KRISPOL inwestuje w rozwój kompetencji Partnerów Handlowych i otwiera nowy projekt szkoleniowy pod nazwą AKADEMIA EKSPERTA KRISPOL. Do tej pory producent skupiał się na zagadnieniach montażowych, teraz oferta szkoleń dla specjalistów znacznie się poszerzy. Na koncepcie skorzystają Salony KRISHOME, Centra Kompetencyjne dla biznesu oraz Partnerzy Handlowi, którzy chcą poszerzyć swoją ofertę produktową.

Czytaj więcej...

VALVEX w plebiscycie Polecane Przez Polskich Instalatorów w kategorii Debiut Roku



Oferta zestawów mieszających z zaworem trzydrogowym CONTROLMIX (dymensje od DN20 do DN50) i siłownikiem V-MIX ST 10/230 od VALVEX uczestniczy w plebiscycie Polecane Przez Polskich Instalatorów w kategorii Debiut Roku! Plebiscyt organizowany jest przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Firm Instalacyjnych i ma na celu wyłonić produkty, które są wzorem solidności, jakości i innowacyjności.

Czytaj więcej...

WIŚNIOWSKI laureatem "Innowacyjnych Rozwiązań Branży Stolarki". Doceniono CREO i smartCONNECTED



Andrzej Wiśniowski – gdy niemal 30 lat temu tworzył własną firmę – oparł jej rozwój na idei „ulepszania rzeczy dobrych”. Dzięki temu do dziś WIŚNIOWSKI to jedna z najbardziej innowacyjnych firm w branżach bram, okien, drzwi i ogrodzeń. Odważne projekty, nowoczesne myślenie i praktyczne rozwiązania od lat spotykają się z dobrym przyjęciem na europejskich rynkach. Tegoroczna edycja Konwentu Stolarki VIP była miejscem, w którym doceniono kolejne produkty WIŚNIOWSKI przyznając im nagrodę w programie „Innowacyjne Rozwiązania Branży Stolarki”.

Czytaj więcej...